• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe?

Arbitraż w Londynie przyniósł niezwykle ciekawą i w zasadzie przełomową decyzję dotyczącą płatności za paliwo statkowe (bunkier) w ramach czarteru na czas [London Arbitration (28/22)]. Stwierdził on, iż w przypadku dostawy bunkru na statek znajdujący się w czarterze na czas, zarówno czarterujący jak i armator (właściciel rejestrowy statku/czarterujący bare-boat), będą solidarnie odpowiedzialni względem dostawcy paliwa za dokonanie płatności.

26.05.2024, 21:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu

Żaglowiec szkolny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni Dar Młodzieży w piątek rano utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu. Jednostka została wyciągnięta przez holownik i dopłynęła na redę. Armator zapewnił, że zostały podjęte działania, które umożliwią kontynuację zaplanowanego rejsu.

24.05.2024, 20:16
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę

Obniżenie kosztów pracy na statkach zarejestrowanych w Polsce ma umożliwić powrót statków pod polską banderę - poinformował w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Paweł Krężel z Ministerstwa Infrastruktury.

22.05.2024, 16:17
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą

Finowie wyznaczają nowy kurs w żegludze przyjaznej dla środowiska. Na Bałtyk i Morze Północne wprowadzają hybrydowe 90-metrowe statki do przewozu ładunków masowych. Serię 12 jednostek zamawiają w Indiach, pomijając stocznie europejskie i Dalekiego Wschodu.

19.05.2024, 18:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink

Dwie potężne firmy żeglugowe, Carnival Corporation i Seaspan Corporation, wprowadzają na pokłady technologię Starlink od SpaceX, zmieniając zasady gry w łączności na morzu.

16.05.2024, 14:11
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Najnowszy jack-up Van Oord zwodowany w Chinach

Boreas, najnowszy samopodnośny statek instalacyjny na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, został zwodowany w stoczni Yantai CIMC Raffles. Jednostka jest budowana dla Van Oord.

15.05.2024, 13:08
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO

Standaryzacja kontraktów offshore dla pozyskania jednostek instalacyjnych, np. typu jack-up jest oparta na formule kontraktacji BIMCO. Ponieważ ilość jednostek instalacyjnych na globalnym rynku jest bardzo ograniczona pierwsze rozmowy kontraktowe prowadzi się z dwu a nawet trzyletnim wyprzedzeniem, na długo przed podjęciem ostatecznej decyzji inwestycyjnej (ang. Final Investment Decision - FID).

13.05.2024, 20:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Fairplay zamawia nowe holowniki w Damenie

Fairplay Towage Group złożył zamówienie na dwa nowe holowniki, które wybuduje Damen. Pierwsza z jednostek wejdzie do eksploatacji jeszcze w tym roku.

12.05.2024, 21:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

BLG AutoTerminal otworzył w Porcie Gdańsk terminal do przeładunków wojsk

Firma BLG AutoTerminal uruchomiła w Porcie Gdańsk terminal dedykowany stricte do przeładunków sprzętu wojskowego. Korzystać z niego będą armie krajów NATO.

09.05.2024, 23:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.

Wyniki Maerska za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami w obliczu trwających zakłóceń na Morzu Czerwonym — informuje zarząd duńskiego armatora z białą gwiazdą. Grupa żeglugowa Maersk (MAERSKb.CO) podniosła swoje prognozy zysków za cały rok po opublikowaniu na początku maja informacji o zyskach za pierwszy kwartał. Wyższe zyski armator i operator logistyczny ma zamiar uzyskać, wykorzystując duży popyt na przewozy kontenerowe oraz wyższe stawki frachtowe w związku z wydłużonymi rejsami statków wokół Afryki.

06.05.2024, 21:07
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.